تهران خبر احضار سفیر جمهوری اسلامی در لندن را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری ها ، وزار تخارجه ایران خبر احضار سفیر جمهوری اسلامی در لندن را برای ادای توضیحات درباره مواضع بریتانیا در ارتباط با اعتراض های اخیر در تهران، تکذیب کرده است.
پیشتر یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته بود که این کمیسیون تصمیم گرفته است سفير ايران از لندن را برای ادای توضيحاتی درباره مواضع بریتانیا، به تهران فرا خواند. محمود احمدی بیغش، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرگزاری ایلنا گفته است که آنها خواستار موضع‌گيری شديد وزارت خارجه جمهور ی ا سلامی علیه کشورها ی اروپایی شدند و از وزیر خارجه خواستند ارتباط ايران و بریتانیا از سطح سفير به كاردار کاهش یابد، اما این پیشنهاد رد شد.
وزارت خارجه بريتانيا، سرکوب متعرضین به انتخابات در ایران را محکوم کرده و اتهام دست داشتن دراین اعتراض ها را نیز رد کرده است. وزارت خارجه بریتانیا همچنین به خانواده های دیپلمات و کارکنان سفارت این کشور در تهران گفته است تهران را ترک کنند.
در همین حال وزارات کشور جمهوری اسلامی امروز گفت برای تجمع ِ آنچه که « برخی تشکل های دانشجویی» خوانده شد، در مقابل سفارت بریتانیا در تهران، مجوز صادر نشده است.