کميته صيانت از آراء بر تشکيل کميته حقيقت ياب تاکيد کرد

کميته صيانت از آراء ستاد ميرحسين موسوی در بيانيه ای گفته است که نامه آقای موسوی به شورای نگهبان که حاوی گزارشی از موارد گوناگون تقلب و تخلفات در انتخابات بود، بی پاسخ مانده است. در اين بيانيه آمده است که مسئولان مربوطه، يک بار ديگر برخوردهای جانبدارانه و بی‌اعتنايی خود به افکار عمومی و عدم توجه به عوامل پديد آورنده حضور مردم در ۲۲ خرداد، را نشان داده اند.
اين بيانيه افزوده که کميته صيانت از آراء اميدوار است اِصرار غيرقانونی و غيراخلاقی بر سپردن بررسی ِ تقلبات به دست عوامل آن، و ديگر کسانی که در اين فرايند نقش داشته‌اند، پايان پذيرد و با تشکيل کميته حقيقت ياب ِ عادل، کارآمد، شجاع و مورد قبول همه طرف‌های انتخابات، کل مراحل انتخابات مورد بررسی موشکافانه قرار گيرد.

علی اکبر محتشمی پور و عبدالواحد موسوی لاری نيز در نامه ای به آيت الله جنتی، دبير شورای نگهبان پيشنهاد داده اند تا به گفته آنها « برای روشن شدن بخشی از حقايق انتخابات، فهرست اسامی رای دهندگان با اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور تطبيق داده شود.»

از سوی دیگر قرار بود شورای نگهبان امروز نتیجه رسیدگی به شکایات را اعلام کند اما اعلام شد که با درخواست آیت الله جنتی، آیت الله خامنه ای با تمدید مدت رسیدگی به شکایات تا پنج روز دیگر موافقت کرده است. سخنگوی شورای نگهبان از پیش گفته است که «تخلف عمده ای» در انتخابات صورت نگرفته است.