مجمع روحانیون مبارز خواستار پایان دادن به اعتراض های خیابانی شد

مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای که امروزمنتشر کرده، گفته است که این مجمع «در عین اعتراض به نتیجه انتخابات و محفوظ نگاه داشتن حق اعتراض» خواستار برقراری آرامش و پایان دادن به تظاهرات و اعتراض های خیابانی شده است.

در بیانیه این تشکل روحانیون اصلاح طلب که ریاست آن را محمد خاتمی بر عهده دارد، با اشاره به ترکیب هیئت ویژه شورای نگهبان برای رسیدگی به شکایت نامزدها، آمده که اعتماد عمومی لطمه دیده است و با اظهار نظر مرجعی که به نوشته این بیانیه «اکثریت اعضای آن طرفداری خود را از یکی از نامزدها اعلام کرده است»، این آسیب ترمیم نخواهد شد.

این بیانیه با تاکید بر این که حفظ ایران و انقلاب، در شرایط فعلی، ازهمه مهم تر است، مردم را به آرامش دعوت کرده و از مسوولان خواستار برچیدن فضای امنیتی و نظامی، آزادی زندانیان، خودداری از تبلیغات یک جانبه و تحریف آمیز، و به رسمیت شناختن حق بیان و اعتراض های مدنی شده است.

در بیانیه این تشکال حامی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری، همچنین از تهاجم به اعتراض های آرام مردم و وابسته دانستن آنان به بیگانگان و نیز از سوء رفتار با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب، ابراز تاسف شده است.


**************ART