دور تازه‌ای از اعتراف‌گیری‌های اجباری در ایران آغاز شده است

در دور تازه اعتراف‌گیری اجباری از بازداشت شدگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز سه‌شنبه متن سخنانی منتشر شد که به مازیار بهاری، خبرنگار زندانی نشریه نیوزویک، نسبت داده شده است.

شماری از وبسایت‌های خبری نزدیک به جناح اصولگرایان روز سه‌شنبه گزارشی را منتشر کردند که در آن گفته شده بود مازیار بهاری، خبرنگار ایرانی - کانادایی نیوزویک، با حضور در کنفرانسی خبری از رویکرد رسانه‌های غربیانتقاد کرده و گفته بود که خبرنگاران ایرانی شبكه‌های خارجی، در انتخابات منافع ملی را از ياد بردند.

پیش از این نیز متن و فیلمی از امیر حسین مهدوی، عضو ستاد میرحسین موسوی، منتشر شده بود که او نیز نسبت به رویکرد ستاد آقای موسوی انتقاد کرده بود.

همچنین برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به اصولگرایان، از اعتراف محمدعلی ابطحی، معاون پیشین محمد خاتمی، و محمد قوچانی، روزنامه نگار، به دست داشتن در پروژه براندازی خبر داده‌اند.

پیش‌تر احزاب سیاسی در ایران، از جمله جبهه مشارکت ایران اسلامی و همچنین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، که بسیاری از اعضایشان هم اکنون در بازداشت به سر می‌برند، در باره اعترافات بیانیه‌ای صادر کرده و محتوای آنها را رد کرده بودند. سازمان عفو بین الملل نیز ضمن رد شیوه گرفتن اعترافات اجباری، نسبت به اوضاع افرادی که در زندان هستند ابراز نگرانی کرده است.