بیانیه تازه میرحسین موسوی منتشر شد

بیانیه شماره ۹ میر حسین موسوی در واکنش به تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان ،‌روی سایت قلم نیوز منتشر شد.
میر حسین موسوی، در این بیانیه که خطاب به مردم ایران صادر شده است با تاکید دوباره بر انجام تقلب در انتخابات ، نوشته است : از این پس ما دولتی خواهیم داشت که اکثریتی از جامعه که اینجانب نیز یکی از آنان هستم ، مشروعیت سیاسی آن را نمی پذیرد.
وی در این بیانیه افزوده است که نمی تواند بر سر حقوق و آرای پایمال شده مردم معامله و مصالحه کند.
میرحسین موسوی تاکید کرده است که با ساختار شکنی قویا مخالف است و اعتقاد دارد که قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای ظرفیت های ارزشمند تحقق نایافته است که باید اجرای آن ها بصورت مطالبه ملی درآید.
وی افزوده است :گرو‌هی از نخبگان قصد دارند گرد هم آیند و با تشکیل جمعیتی قانونی، صیانت از حقوق و آرای پایمال شده مردم در انتخابات را از طریق انتشار مدارک و اسناد تقلب‌ها و تخلف‌های انجام گرفته، و رجوع به محاکم قضایی پیگیری کنند و نتایج آن را مستمرا به اطلاع عموم مردم برسانند. میرحسین موسوی افزوده است که وی نیز به این جمع می‌پیوندد.
بر اساس بیانیه میرحسین موسوی، این گروه، اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی را در دستور کار خود خواهد داشت و در مرحله کنونی از جمله این مطالبات را نیز دنبال خواهد کرد:
توقف برخوردهای امنیتی، فوق امنیتی و نظامی با مسائل انتخاباتی و بازگشت کشور به فضای طبیعی سیاسی.
- اصلاح قانون انتخابات به نحوی که امکان تکرار تقلبات گسترده را از بین ببرد
- آزادی مطبوعات و رفع توقیف از آنها
- آزادی همه دستگیرشدگان سیاسی و ابطال پرونده‌سازی‌های جعلی امنیتی.