ارائه دومین فهرست قربانیان ،گمشدگان وبازداشت شدگان به سازمان ملل

جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران با انتشار اطلاعیه ای دومین فهرست نام و مشخصات، تاریخ، محل دستگیری یا ناپدید شدن 190 نفر را به سازمان ملل ارائه داد.
به نوشته این اطلاعیه در پی انتشار اولین فهرست قربانیان که توسط این نهاد تهیه و به سازمان ملل داده شده بود ده ها نامه الکترونیکی حاوی مشخصات گمشدگان و بازداشت شدگان به جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران رسید.
براساس این اطلاعات و گواهی خانواده هایی که برای شناسایی عکس های اجساد کشته شدگان احضار شده اند، دست کم 50 تن در تهران در جریان تظاهرات مسالمت آمیز مردم در روزهای 25 و 30 خردادماه با سلاح گرم یا سرد توسط نیروهای سرکوبگر کشته شده اند.
این در حالی ست که در هفته اخیر افرادی چون محمدعلی دادخواه وکیل مدافع حقوق بشر، کیان تاجبخش محقق و فعال مدنی، چند روزنامه نگار و عکاس با نام های مجید سعیدی، مرجان عبداللهیان، کورش جوان، محمدرضا یزدان پناه، توحید بیگی و سعید متین پور دستگیر شده اند.
این اطلاعیه همچنین از آزادی چند تن از بازداشت شدگان خبر داده است.
این جامعه که ریاست آن را عبدالکریم لاهیجی وکیل مدافع حقوق بشر و نایب رئیس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر برعهده دارد از خانواده هایی که خبری از گمشدگان خود ندارند خواسته است مشخصات آنان را به اطلاع این جامعه برسانند.