کاتوزيان: تشکيل کميته های موازی سبب تاخير در تهيه گزارش نهايی اين کميته شده است

حميد رضا کاتوزيان، از نمايندگان مجلس شورای اسلامی و عضو کميته حقيقت ياب اين مجلس می گويد اين کميته گزارش نهايی خود را در آينده نزديک تهيه می کند اما احتمالا اين گزارش در جلسه غير علنی مجلس قرائت خواهد شد. قرائت گزارش اول اين کميته با اعتراض شديد نمايندگان طرفدار محمود احمدی نژاد روبروشد. حميد رضا کاتوزيان علت تاخير در تهيه گزارش نهايی را علاوه برکم کاری اعضای کميته، تشکيل کميته های موازی برای بررسی وضعيت بازداشت شدگان دانسته و گفته است که اگر چه وظايف کميته حقيقت ياب و کميته ويژه متفاوت بود، اما می شد از کميته حقيقت ياب خواست تا در مورد وضعيت بازداشت شدگان نيز تحقيق کند. آقای کاتوزيان افزوده «اين کار نشد چون فشارهايی از خارج از مجلس وجود داشت که حضور برخی نمايندگان را در اين کميته بر نمی تابيدند و به دنبال يکدست کردن اعضای کميته حقيقت ياب بودند.»
کميته حقيقت ياب، پيش از تشکيل کميته ويژه مجلس و کميته شورای عالی امنيت ملی، مسئول پيگيری حمله لباس شخصی ها به کوی دانشگاه تهران و مجتمع مسکونی سبحان در تهران شده بود.
حميد رضا کاتوزيان همچنين گفته است که اين کميته توانسته برخی از عوامل لباس شخصی را که «اغتشاشات» شرکت داشتند،شناسايی کند. يکی از بستگان يکی از کشته شدگان اعتراض های ۲۵ خردادماه نيز به راديو فردا گفته است که طبق اطلاعاتی که به آنها داده شده، چند تن از عوامل تيراندازی بسوی معترضين در روز ۲۵ خرداد، بازداشت شده اند.