ناجا از عزل و تنبیه عده ای از مسئولان کهریزک بدلیل «سهل‌انگاری و تخلف» خبر داد

نيرو ی انتظامی جمهوری اسلامی درباره تعطيلی بازداشت‌گاه کهريزک اطلاعيه ای صادر کرده و در آن گفته است تعدادی از مسئولان، ماموران، کارکنان و رده های نظارتی اين بازداشتگاه بدليل «سهل انگاری و تخلف »، عزل و تنبيه شده اند. در اين اطلاعيه به مسئولانی که به وظايف نظارتی خود عمل نکرده و محدويت ها و مشکلات را به سلسله مراتب گزارش نداده اند و همچنين تنبيه دو تن از افسران نگهبان، بدليل اقدام «خودسرانه در تنبيه بدنی» بازداشت شدگان اشاره شده واز تنبيه انضباطی تعدادی ديگر از مسئولان و ماموران خبر داده شده است. نيروی انتظامی جمهوری اسلامی گفته است «سهل‌انگاری و تخلف ِ» اين مسئولان و ماموران محرز شده و به تشکيل پرونده برای آنها و اقدامات تنبيهی اوليه اشاره کرده است.
در اين اطلاعيه همچنين آمده است که بازداشت‌گاه کهريزک برای نگهداری موقت و تاديب ِ اراذل و اوباش و با شرايط زيستی سختگيرانه ايجاد و توسط ناجا اداره می ‌شد؛ اما تعدادی از بازداشت شدگان ۱۸ تيرماه بدليل کمبود جا در زندان اوين، به اين بازداشتگاه منتقل شدند. اين اطلاعيه می افزايد با توجه به شرايط اين بازداشتگاه، اعزام بازداشتی ها به آنجا اصولا صحيح نبوده و تراکم جمعيت در بندهای آن و «شرايط نامساعد زيستی و بهداشتی، موجبات آزار و اذيت بازداشتی ها را فراهم کرده است».
در پی انتشار خبرشکنجه و کشته شدن محسن روح الامينی، فرزند مشاور محسن رضايی در بازداشتگاه کهريزک، شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی اعلام کرد که آيت الله خامنه ای دستور تعطيلی ِ اين بازداشتگاه را صادر کرده است. پيش از آن گزارش هايی از شکنجه و قتل چند تن ازبازداشت شدگان اخيردر اين بازداشتگاه انتشار يافته بود.