جنتی خواستار بازداشت افرادی شد که او آنها را « ام الافساد » خواند

احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه امروز، خواستار بازداشت کسانی شد که او آنها را «ام الافساد و سران اغتشاشات اخير» توصيف کرد. آيت الله جنتی که از حاميان سرسخت محمود احمدی نژاد است گفت: چرا سران اغتشاشات اخير و کسانی که ريشه فتنه و ام‌الافساد بودند و فريب‌دهندگانی که به جایی وصل هستند و جوانان را فريب دادند، آزاد هستند و دستگير و محاکمه نشده اند؟». دبير شورای نگهبان افزود: «شنيده‌ شده قاضی پرونده ِ اغتشاشگران ِ اخير، تحت فشار قرار گرفته اما ما به ايشان توصيه می کنيم که از تهديدها نترسد.»
در روزهای اخير گزارش هايی منتشر شده که بموجب آن، طرحی با حمايت محمود احمدی نژاد برای بازداشت مير حسين موسوی، مهدی کروبی و شماری ديگر از چهره های سياسی که «عاملان ادامه اعتراض ها» خوانده می شوند به شورای عالی امنيت ملی جمهور اسلامی ارائه شده و ظاهرا بدليل نگرانی از پيامدهای اجرای چنين طرحی، با آن موافقت نشده است.

آيت الله جنتی همچنين شکنجه و قتل ها در بازداشتگاه کهريزک را «بدفتاری» توصيف کرد و گفت «در اين جريانات، تعدادی از اين بچه‌های کوی دانشگاه‌ها را گرفتند و در کهريزک با آنها بدرفتاری شد که فعلا بدستور رهبری تعطیل شده و بايد با خاطيان نيز برخورد شود.»