«نيروی انتظامی به افرادی که برای مراسم افطاری در مقابل زندان اوين بودند، حمله کرد»

گزارش ها حاکی است نيروهای انتظامی و امنيتی به تجمع کنندگانی که برای برگزاری مراسم افطاری به دعوت سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) در مقابل زندان اوين حاضر شده بودند، حمله کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم) و وبسايت موج، ده‌ها تن از ماموران امنيتی که از ساعت ها پيش از اذان مغرب چهارشنبه (ديروز) در محوطه روبروی زندان اوين حاضر شده بودند، همزمان با پخش صدای اذان مغرب و وقت افطار هنگامی که اعضای سازمان ادوار تحکيم وحدت و تعدادی از خانواده‌های زندانيان سياسی سفره‌های خود را پهن کردند، با هجوم به آن‏ها و اعمال خشونت، سفره‌های پهن شده در مقابل زندان اوين را برهم زدند.

گزارش شده که اين اقدام نيروهای انتظامی و امنيتی که همزمان با پخش اذان مغرب و هنگام افطار توام با اهانت به حاضران صورت گرفت، با اعتراض شرکت کنندگان در اين مراسم مواجه شد که نيروهای انتظامی با توسل به خشونت برخی روزه‌دارانی را که در کنار سفره‌های افطار نشسته بودند به روی زمين کشانده و آنها را از محل دور کردند.

گزارش‌ها حاکی است تا ساعتی پس از افطار نيروهای انتظامی از توقف صدها شهروندی که قصد داشتند به اين مراسم بپيوندند در مقابل زندان اوين جلوگيری می کردند.