سرکوزی ميگويد بايد برسر مساله هسته ای، برای ايران ضرب الاجل تعيين کرد

نيکلا سرکوزی، رئيس جمهوری فرانسه، گفت قدرتهای بزرگ بايد برای به نتيجه رسيدن گفتگو با ايران برسر برنامه هسته ای تهران تا ماه دسامبر ضرب الاجل تعيين کنند و در غير اين صورت به سوی اِعمال مجازاتها تازه بروند.

آقای سرکوزی که از نيويورک در يک گفتگوی تلويزيونی شرکت کرده بود، افزود گفتگو با ايران به خوبی پيش نميرود.

نيکلا سرکوزی پيشنهاد محمود احمدی نژاد برای مبادله کلوتيلد رايس، با يک ايرانی زندانی در فرانسه را رد کرد و گفت: اين، يک باج خواهی است.

کلوتيلد رايس، شهروند فرانسوی، که در ايران به جاسوسی متهم شده است، در انتظار رای دادگاه به قيد وثيقه از زندان آزاد شده و هم اکنون در سفارت فرانسه در تهران به سر ميبرد.

محمود احمدی نژاد، روز سه شنبه در گفتگو با يک تلويزيون فرانسوی گفته بود اگر فرانسه کلوتيلد رايس را ميخواهد، بايد یک زنداني ايرانی را آزاد کند.

آقای احمدی نژاد از کسی نام نبرد اما برجسته ترين زندانی ايرانی در فرانسه، علی وکيلی راد است که در سال ۱۹۹۱ به اتهام شرکت در قتل شاپور بختيار، آخرين نخست وزير رژيم پيشين ايران، دستگير و سپس به حبس ابد محکوم شد.

نيکلا سرکوزی از اجرا کننده برنامه پرسيد آيا شما فکر ميکنيد من کسی هستم که قاتل شاپور بختيار را با دانشجويی ميادله کنم که تنها جرمش سخن گفتن به زبان فارسی و عشقش به فرهنگ ايران است.