«آمريکا قرار گرفتن جندالله در فهرست تروريستی را بررسی می کند»

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا، ايان کلی روز دوشنبه (ديروز) اعلام کرد، ايالات متحده ممکن است که گروه «جندالله» ايران را به عنوان يک سازمان تروريستی معرفی کند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، در پاسخ به اين پرسش که اگر واشينگتن حمله انتحاری در استان سيستان و بلوچستان را عملياتی تروريستی می‌داند، چرا گروه جندالله را به عنوان سازمانی تروريستی تلقی نمی ‌کند، اظهار داشت: «اين چيزی است که ما هم اکنون سرگرم بررسی آن هستيم.»

روز يکشنبه ايان کلی با محکوم کردن «حمله تروريستی» در سيستان و بلوجستان ادعای شماری از مسوولان جمهوری اسلامی در باره دخالت آمريکا در اين گونه حوادث را «کاملاً نادرست» خوانده بود.

همزمان، بان‌ گی ‌مون، دبير کل سازمان ملل متحد، نيز روز دوشنبه (ديروز) حمله انتحاری در استان سيستان و بلوچستان رامحکوم کرد.

از سوی ديگر، رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه يی در «پيام تسليت» خود به مناسبت اين حادثه، سازمان های جاسوسی «برخی دولت های استکباری» را متهم کرد که بگفته وی، از «جنايت تروريست ‌های خونخوار در بلوچستان» حمايت می ‌کنند.

روز يکشنبه گذشته، در يک بمبگذاری انتحاری در نمايشگاهی محلی در بخش «پيشين» شهرستان «سرباز» در استان سيستان و بلوچستان، بيش از ۴۰ نفر از جمله نور علی شوشتری، جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران و چند فرمانده محلی اين نيرو کشته شدند.