اتحاديه اروپا سفير ايران دراستکهلم را احضار کرد

سوئد، رئیس دوره ای اتحادیه اروپا با احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم، حکم صادره علیه حسین رسام، کارمند سفارت بریتانیا در تهران را "ناموجه و تعرض به روابط دیپلماتیک عادی" خوانده و خواستار لغو سریع این حکم شده است. در این بیانیه همچنین آمده است "تعرض به یک دولت عضو اتحادیه اروپا ، تعرض به همه آنها تلقی می شود."
دیوید میلیبند، وزیر خارجه بریتانیا نیز گفت کشورش از حمایت قاطعانه همه اعضای اتحادیه اروپا در اعتراض به رفتار جمهوری اسلامی با حسین رسام برخور دار است و مهم است که همه دیپلمات ها و کارکنان سفارتخانه ها چه ایرانی و غیر ایرانی آزادانه و بطور شفاف بتوانند به کارهای مربوطه خود بپردازند. وزیرخارجه بریتانیا در مورد حسین رسام نیز گفت که او از کارمندان سخت کوش سفارت بوده، و هست وبطور کاملا حرفه ای انجام وظیفه کرده است.
برخی گزارش ها حاکی است که دادگاه انقلاب تهران حسین رسام را به 4 سال حبس محکوم کرده است. عبدالصمد خرمشاهی وکیل حسین رسام می گوید این حکم تاکنون به او ابلاغ نشده است. وزارت خارجه بریتاینا نیز روز پنج شنبه رسول موحدیان، سفیر جمهوری اسلامی در لندن را برای اعتراض فراخوانده بود.

.