شيرين عبادى از تحت فشار واقع شدن خانواده اش توسط جمهورى اسلامى خبر داد

شيرين عبادى مقام‌هاى جمهورى اسلامى را متهم كرد كه اعضاى خانواده‌اش را به منظور وادار ساختن وى به پايان بخشيدن به فعاليت‌هاى حقوق بشرى وى تحت فشار قرار داده‌اند.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، شيرين عبادى روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سئول، پايتخت كره جنوبى، با اعلام اين مطلب افزود مقام‌هاى ايرانى به همسر وى اجازه خروج از كشور را نمى‌دهند و تمامى حساب‌هاى بانكى او را مسدود كرده‌اند.
اين در حالى است كه به گفته خانم عبادى همسرش «كارى به سياست ندارد».

پيشتر نيز خانم عبادى در گفت‌وگويى با راديوفردا با اشاره به اين كه تمام حساب‌هاى بانكى و حقوق بازنشستگى خود او و همسرش در ايران ضبط و توقيف شده است، گفته بود كه مأموران دولت جمهورى اسلامى حتى «مدال نوبل، مدال لژيون دونور، انگشتر آزادى بيان و جوايز ديگر» متعلق به وى را ضبط كرده‌اند.
مقام‌هاى جمهورى اسلامى با انكار خبر توقيف مدال نوبل گفته‌اند كه اموال خانم عبادى به خاطر عدم پرداخت ماليات توقيف شده است.
به گفته خانم عبادى، مقام‌هاى ايرانى يك‌باره پس از انتخابات رياست جمهورى اخير و اعتراض‌هاى وى به نقض حقوق شهروندان در ايران، خواستار دريافت ۴۱۰ هزار دلار ماليات شده‌اند، در حالى كه بر اساس قوانين ايران نمى‌توان بر هيچ جايزه‌اى ماليات بست.