حاميان دولت در صدد سلب اختيار از مؤسسه نشر آثار آيت الله خمينى هستند

به دنبال حمله‌هاى لفظى اخير حاميان دولت به بيت آيت‌الله خمينى و مؤسسه تنظيم و نشر آثار رهبر پيشين ايران، يك نماينده مجلس مى‌گويد كه برخى نمايندگان حامى دولت به دنبال سلب «حق انحصارى تأييد صحت مدارك منتسب به آيت‌الله خمينى» از مؤسسه تنظيم و نشر هستند.

مجيد نصيرپور، عضو فراكسيون خط امام مجلس هشتم مى‌گويد كه برخى از حاميان دولت طرحى را به كميسيون فرهنگى مجلس ارائه كرده‌اند كه با سلب اين حق از مؤسسه تنظيم و نشر، مراكزى چون مركز اسناد انقلاب اسلامى متولى تأييد صحت مدارك منتسب به آيت‌الله خمينى خواهند شد.

روح الله حسينيان مدير مركز اسناد انقلاب اسلامى كه در كارنامه خود سابقه حضور در وزارت اطلاعات را دارد، چندى پيش گفته بود « به عنوان يك آگاه تأكيد مى‌كنم كه بسيارى از مخالفين امام خمينى (ره) در مؤسسه نشر و تنظيم آثار امام جمع شده‌اند».

اين سخنان همزمان با آن ايراد شده بود كه مجتبى ذوالنور، جانشين نماينده ولى فقيه در سپاه پاسداران، هم گفته بود كه «مؤسسه نشر آثار امام به جايگاه تجمع منافقين تبديل شده است» در واكنش به اين حمله‌ها عضو فراكسيون اقليت مجلس گفته است كه هجمه‌هاى اخير به مؤسسه تنظيم و نشر در راستاى زمينه‌ سازى براى تصويب طرح سلب اختيار از اين مؤسسه در مجلس است.