دبیر کل سازمان ملل به هائیتی میرود





بان کی مون دبیر کل سازمان ملل امروز اعلام کرد، به زودی به هائیتی میرود تا شخصا و از نزدیک ابعاد ویرانی های ناشی از زلزله در هائیتی را بررسی کند.

آقای بان کی مون گفت در پی آن است که یک بودجه اضطراری 550 میلیون دلاری را برای بازسازی و کمک به زلزله زدگان هائیتی فراهم آورد. نهاد های سازمان ملل در هائیتی بر آنند تا با تبدیل استادیوم ورزشی شهر" پورتوپرنس"، پایتخت هائیتی به یک بیمارستان صحرائی و ایجاد آشپزخانه برای بی خانمان ها به کمک آسیب دیدگان بروند.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم امروز در کاخ سفید در بیانیه ا ی با اشاره به روزهای سختی که در هائیتی در پیش است، ویرانی ها در هائیتی را غیر قابل تصور خواند.
سازمان ملل تخمین می زند حدود 300 هزار نفردر پایتخت بی خانمان شده باشند و ارزیابی های هوایی نشان می دهد که بخش هایی از شهر تا 50 درصد ویران شده است. صلیب سرخ جهانی نیز شمار کشته شدگان را تا 50 هزار نفر بر آورد می کند.
در حالیکه کمک های اضطراری به زلزله زدگان از گوشه و کنار جهان به سوی هائیتی سرازیر است، زلزله زدگان در " پورتوپرنس"، پایتخت هائیتی انبارهای مواد غذایی سازمان ملل را غارت کردند.
به رغم ورود کمک های زیادی به هائیتی تنگناها در شبکه ی ارتباطات و مشکلات ساختاری، سبب تاخیر در رساندن این کمک ها بدست مردم می شود.