انستيتوى بين المللى مطبوعات ، ايران را بزرگترين زندان روزنامه نگاران در جهان اعلام كرد

انستيتوى بين المللى مطبوعات در گزارش سالانۀ خود از جمهورى اسلامى ايران به عنوان سردمدار زندانى كردن روزنامه نگاران در جهان ياد كرد.
اين انستيتوى بين المللى كه مركز آن در وين پايتخت اتريش است مى گويد ايران تحت رهبرى آيت الله خامنه اى دست به وضع سركوبگرانه ترين قوانين عليه روزنامه نگاران زده است.
اين گروه مدافع حقوق روزنامه نگاران مى گويد ايران در سال ۲۰۰۹ ميلادى در جريان وقايع پس از انتخابات رياست جمهورى با زندانى كردن يكصد وبلاگ نويس و روزنامه نگار به سردمدار زندانى كردن روزنامه نگاران در جهان تبديل شد.
سرپرست انستيتوى بين المللى مطبوعات «آنتونى ميلز Anthony Mills» در اين زمينه گفت:
«دولت ايران به سركوب همۀ كسانى پرداخته كه به انتقال اخبار اشتغال دارند، اعم از وبلاگ نويس ها، روزنامه نگاران و هركسى كه به هر نحو مى خواست خبرهاى مربوط به وقايع پس از انتخابات بحث برانكيز رياست جمهورى را در ايران منتشر كند. اين يك نمونه از دولتى ست كه با جلوگيرى از انتشار گزارش هاى مستقل و با مسدود كردن مسير گذر هر نوع خبر اعم از نوشتارى و يا تصويرى هرگونه صداى مخالف را خفه مى كند تا مطمئن شود كه جلو ِ تاثير عظيم انتشار آن ها را در كشور گرفته است. »
در اين گزارش همچنين قيد شده كه در سال ۲۰۰۹ مجموعا ۱۱۰ روزنامه نگار در جهان در حين انجام وظيفه كشته شده اند كه اين رقم ، سال گذشتۀ ميلادى را تبديل به مرگبارترين سال طى چند دهۀ اخير در جهان كرده است.