سازمان عفو بين الملل به محكوميت سه روزنامه نگار در بند ايرانى اعتراض كرد

سازمان عفو بين الملل به احكام صادره براى سه روزنامه نگار ايرانى بهمن احمدى امويى ،سعيد ليلاز و كيوان صميمى اعتراض كرد و طى بيانيه اى خواستار آزادى اين روزنامه نگاران شده است.
در بيانيه سازمان عفو بين الملل تاكيد شده كه« هر سه اين افراد زندانيان عقيدتى هستند ».

بهمن احمدى امويى،دبير گروه اقتصادى روزنامه سرمايه ،كه در تاريخ ۱۱ آبان ماه توقيف شد، در ۱۴ دى ماه ۱۳۸۸توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال و ۴ ماه زندان و ۳۲ ضربه شلاق محكوم شد. او هم اكنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر مى برد.
سعيد ليلاز، سردبيرروزنامه سرمايه ، در ۱۲ دى ماه ۱۳۸۸توسط دادگاه انقلاب تهران به ۹ سال زندان محكوم شد.وى متهم به شركت در تجمع غير قانونى و داشتن اسناد طبقه بندى شده است.وكيل او پيش از اين گفته است موكلش دسترسى به اطلاعاتى داشته كه از طريق اينترنت منتشر شده بودند و بتابراين اطلاعات يادشده طبقه بندى شده نبوده اند. سعيد ليلاز از پرداخت قرار وثيقه منع شده و در زندان اوين به سر مى برد.

كيوان صميمى بهبهانى، مدير مسوول ماهنامه توقيف‌شده «نامه» و عضو شوراى مركزى «انجمن دفاع از آزادى مطبوعات» يك روز پس از اعلام نتايج انتخابات در ايران به دست نيروهاى امنيتى بازداشت شد. وى در بند ۲۰۹ در حبس انفرادى به سر مى برد.
در بيانيه سازمان عفوبين الملل ضمن درخواست تضمين اين كه اين سه روزنامه نگار شكنجه نشوند، آزادى سريع و بى قيد و شرط آنان از مقامات جمهورى اسلامى ايران خواسته شده است.