بگفته كمپين بين المللى حقوق بشر حكم زندان هشت دانشجوى دانشگاه صنعتى نوشيروانى بابل تائيد شد

فعالان دانشجويى در گفت وگو با كمپين بين المللى حقوق بشر اظهار داشته اند احكام دادگاه تجديد نظر هشت فعال دانشجويى دانشگاه صنعتى نوشيروانى صادر شده است.
در بيانيه اين گروه مدافع حقوق بشر آمده است اكثر اين دانشجويان از اعضاى فعال انجمن اسلامى دانشگاه صنعتى نوشيروانى بابل و از اعضاى شوراى عمومى دفتر تحكيم وحدت هستند و اكثر آنها در انتخابات رياست جمهورى در خردادماه گذشته از اعضاى فعال ستاد مهدى كروبى در شهر بابل بودند.
اين كمپين مى افزايد كه بر اساس حكم صادره محسن برزگر ، ايمان صديقى و نيما نحوى به ۱۰ ماه حبس تعزيرى و يكسال محروميت از تحصيل محكوم شده اند. بنا بر اين گزارش حميدرضا جهان تيغ و حسام باقرى به ۱۰ ماه حبس تعليقى و سياوش سليمى نژاد و على تقى پور علاوه بر ۱۰ ماه حبس تعليقى همچنين به يكسال محروميت از تحصيل محكوم شده اند. جرم تمامى اين افراد اقدام عليه امنيت ملى و تبليغ عليه نظام است. اما هشتمين دانشجو محمد اسماعيل زاده به جرم توهين به رهبرى به تحمل ۹۱ روز حبس تعزيرى و يكسال محروميت از تحصيل محكوم شده است.
اين نهاد مدافع حقوق بشر اطلاعات خود را از گفت و گو با فعالان دانشجويى به دست آورده است.
به گزارش سايت جرس دانشگاه صنعتى نوشيروانى بابل پس از انتخابات ۲۲ خرداد به مدت يك هفته شاهد اعتراض دانشجويان و مردم بابل و هجوم نيروهاى انصار و يگان ويژه بوده است.