احکام برخی از فعالان سیاسی و دانشجویی صادر شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر از صدور حکم برخی از فعالان سیاسی و دانشجویی خبر داد.

روز گذشته امید منتظری از بازداشت شدگان پس از رخدادهای روز عاشورا، که در دادگاه متهمان عاشورا نیز محاکمه شد، از سوی قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. کمیته ی گزارشگران حقوق بشر می گوید به وکیل این دانشجوی رشته ی حقوق و روزنامه نگار، در هیچ یک از مراحل بازجویی و دادگاه اجازه حضور داده نشد و حتا وی موفق به خواندن پرونده نیز نشده است. امید منتظری بیش از دو ماه است که در بازداشت به سر می برد.

برخی گزارش ها نیز از محکومیت مهدی کلاری، به دو سال و نیم حبس تعزیری حکایت دارد. مهدی کلاری، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف از ۱۶ آذر ماه در بازداشت به سر می برد. طی هفته‌های گذشته جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضائیه خواستار آزادی هر چه سریعتر مهدی کلاری شده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش ها علی کانطوری، از فعالان سیاسی طیف چپ، توسط شعبه ۱۰۴ دادسرای عمومی سنندج به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. این حکم در حالی صادر می شود که این فعال سیاسی همه ی اتهام های وارده به خود را رد کرده است و اکنون وکیل وی بیست روز فرصت دارد تا نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر دهد.