اوباما: پيشنهاد انجام مذاکره با ايران همچنان به قوت خود باقی است

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، در پيام نوروزی خود اظهار می‌دارد که پيشنهاد تماس‌های ديپلماتیک و مذاکره با ايران که سال پيش از جانب وی مطرح شد همچنان به قوت خود باقی است.

آقای اوباما در پيام ويدئويی خود که کاخ سفيد، خلاصه‌ای از آن را منتشر کرده است می‌گويد: «ما و جامعه‌ی جهانی می‌خواهيم که دولت ايران در قبال تعهدات بين‌المللی‌اش پاسخگو باشد. در طول يک سال گذشته دولت ايران اين راه را برگزيده که خود را منزوی کند»

رئيس جمهوری آمريکا در پيام نوروزی خود از افزايش فرصت‌ها برای دانشجويان ايرانی برای تحصيل در محيط‌های دانشگاهی سخن به ميان می‌آورد و می‌گويد که دولت آمريکا تلاش دارد تا امکان دسترسی ايرانيان به اينترنت را افزايش دهد تا به گفته‌ی وی «امکان ارتباط ايرانيان با يکديگر و با جهان خارج بدون واهمه از سانسور امکان‌پذير شود».

آقای اوباما در اين پيام تلاش می‌کند تا شناختی از موضع کشورش به دست دهد، از اين رو می‌گويد: «می‌خواهم مردم ايران بدانند که کشور من به چه چيز پای‌بند است. ايالات متحده به شأن و ارزش تک تک انسان‌ها‌ باور دارد، آمريکا به نظم جهانی که مسير تاريخ را در سمت عدالت سوق می‌دهد باور دارد».

رئيس جمهوری آمريکا ادامه داد که ايالات متحده خواستار آينده‌ای است که در آن ايرانيان بتوانند به حقوق خود برسند، به طور کامل در اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشند و با مبادلات فرهنگی و آموزشی در ورای مرزهای ايران به غنای جهان کمک کنند. اين آينده‌ای است که ما به دنبال آنيم. اين آن چيزی است که مطلوب آمريکا است».