آمريکا گفت ايران با رونمايی از سانترفيوژهای جديد برای غنیسازی اورانيوم، نشان داد که در برنامهی هستهایاش «مقاصد پليدی» را دنبال میکند.
فيليپ کراولی (Philip Crowley) سخنگوی وزارت خارجهی آمريکا گفت: ايران به ساخت سانتريفيوژهای سريع تر در شرايطی که جامعه جهانی به صلح آميز بودن برنامه هسته ايش بی اعتماد است، نيازی ندارد.
علی اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران، پيشتر اعلام کرده بود که آزمايش سانترفيوژهای جديد که قادر است اورانيوم را شش برابر سريعتر از دستگاههای موجود در نطنز غنیسازی کند، با موفقيت به انجام رسيده است.
فيليپ کراولی (Philip Crowley) سخنگوی وزارت خارجهی آمريکا گفت: ايران به ساخت سانتريفيوژهای سريع تر در شرايطی که جامعه جهانی به صلح آميز بودن برنامه هسته ايش بی اعتماد است، نيازی ندارد.
علی اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران، پيشتر اعلام کرده بود که آزمايش سانترفيوژهای جديد که قادر است اورانيوم را شش برابر سريعتر از دستگاههای موجود در نطنز غنیسازی کند، با موفقيت به انجام رسيده است.