صدر اعظم آلمان: زمان برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران تنگ است

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان می گوید زمان برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران تنگ است. خانم مرکل که پیش از سفر به واشنگتن برای شرکت در نشستی درباره ی امنیت هسته ای با خبرنگاران سخن می گفت افزود: « تصمیم اعمال تحریم های احتمالی بر ایران باید بزودی گرفته شود. درنتیجه بهتر است نمایندگان روسیه و چین در این نشست شرکت کنند. من قطعاً در گفت و گوهای دو جانبه، میزان تمایل این کشورها برای اعمال تحریم ها بر تهران را خواهم سنجید.»

بگفته ی صدر اعظم آلمان قرار است دمیتری مدودیف رییس جمهوری روسیه و هو جین تائو همتای چینی وی همراه نمایندگان ۴۶ کشور در نشست سران در واشنگتن که به ریاست باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

علی اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نشست واشنگتن گفته است: « هر تصميمي كه در آن اتخاذ شود برای كشورهای عضو آژانس و ديگر كشورها نخواهد بود، به دليل آن كه آن كشورها حضور نداشتند و دعوت نشده‌اند».

اگر چه موضوع پرونده ی هسته یی ایران، به صورت رسمی در شمار عناوین این نشست نیامده است اما یک منبع دولتی به خبرگزاری فرانسه گفته است که این موضوع در ذهن همه ی شرکت کنندگان در این نشست خواهد بود.