یادداشت های تصویری از کره

کره جنوبی تا کمتر از ۴۰ سال پيش، يکی از فقيرترين کشورهای آسيايی بود. اما از اواخر دهه ۸۰ و اوايل دهه ۹۰ با اجرای اصلاحات سياسی و اقتصادی در مسير تبديل شدن به يک کشور پيشرفته قرار گرفت. (نمايی از شهر بوسان)

خودروهای ساخت کره جنوبی امروزه در سراسر جهان مشتری دارند. (یکی از خیابان های شهر بوسان)

کره جنوبی یه همراه سنگاپور، تايوان و هنگ کنگ قطب های تجاری منطقه شرق آسیا را تشکيل می دهند.(يکی از خيابان های مرکزی بوسان در جنوب کره جنوبی)

برخی معتقدند نسل جوان در کره جنوبی با سرعت به سوی «آمریکایی شدن» پیش می رود. (دختران کره ای در سالن انتظار سينما)

این آشپز دوره گرد در سئول می گوید مهم ترین خواسته اش از دولت کره جنوبی، بازگرداندن سربازان کشورش از عراق است.

south Korea- a taxi driver in bussan- undated photo

در پاييز سال ۲۰۰۶ ماموريت نيروهای آمريکايی در کره جنوبی تمديد شد.

به گفته هموطنان هوادار آقای بان (دبيرکل سازمان ملل متحد تا ۵ سال بعد) «بان گی – مون با همه فرق دارد ومستقل است. او هيچ گاه به ايالات متحده فرصت نداده تا در شيوه رويارويی سئول با حکومت کمونيست کره شمالی، نظر واشينگتن به تنهايی اجرا شود.»

ساحل جنوبی کره در بندر بوسان

اين اغذيه فروش دوره گرد در بوسان، يکي از مخالفان تصويب «توافق تجارت آزاد» (FTA) ميان آمريکا و کره جنوبی است.

با وجود پيشرفت های چشمگير تکنولوژيک در کره جنوبی، هنوز هم آداب و رسوم ديرين در همه جا قابل مشاهده است. (راسته کف بين ها و فالگيرها در بوسان)

در راسته فالگيرها: در يک سوی اتاق پارچه ای، انتظار برای آگاهي از آينده و بخت، و در سوی ديگر «تحقق آرزو با استفاده از ابزار سنتی و مدرن کف بينی»

با اين همه پيشرفت، عوارض برخی اتوبان ها را بايد به شکل سکه (و نه اسکناس!) با قدرت به سبدی پرتاب کرد تا اجازه عبور داده شود! (دستگاهی که پس از فرودادن سکه، جملاتی به زبان کره ای می گويد و اجازه عبور خودرو را صادر می کند – بوسان)

در کره جنوبی، علاوه بر سه روزنامه انگليسی زبان که در گستره ای سراسری توزيع می شوند، ده ها روزنامه و نشريه ديگر از جانب احزاب و گروه های مختلف به زبان کره ای منتشر می شود.

یکی از خیابان های بوسان