یك فرمانده پليس ايران اعلام كرد بيش از دو هزار نفر كه در ۴۵ روز گذشته در ارتباط با مواد مخدر صنعتى دستگير شده بودند به دليل قانونى آزاد شدهاند.
حميدرضا حسينآبادى با اشاره به آزادى اين بازداشتشدگان به دليل آنچه آنرا «خلأ قانونى» خواند، اضافه كرد «اگر اين خلأ قانونى بر طرف نشود، وضعيت كشور در اين رابطه بدتر خواهد شد.»
ايران به دليل موقعيت جغرافيايى خود همواره يكى از مسيرهاى اصلى ترانزيت مواد مخدر به شمار مى رود ولى به رغم قوانين بسيار سختگيرانه در ارتباط با مواد مخدر، ميزان قاچاق و مصرف اين مواد سالانه رو به افزايش بوده است.