میر حسین موسوی، اعدامهای روز یکشنبه را محکوم کرد

ميرحسين موسوی، از رهبران اصلاح‌طلب ايران، با صدور بيانيه‌ای اعدام پنج تن از شهروندان ايرانی را محکوم کرد .او اجرای اين اعدام‌ها را با سالگرد انتخابات رياست‌ جمهوری مرتبط دانست.

ميرحسين موسوی در بيانيه اش گفته است «اعلام اعدام ناگهانی پنج نفر ازشهروندان کشور بدون توضيحات روشن کننده‌ درباره اتهامات ومحاکمات آنها، شبيه روند ناعادلانه‌ای است که در ماه های اخير منجر به صدور احکام شگفت‌آوری برای عده زيادی از شهروندان شده است.»

روز يکشنبه قوه قضاييه جمهوری اسلامی، پنج نفر را به اتهام عضويت در گرو‌ه‌های «ضد انقلاب» در زندان اوين مخفيانه و بدون اطلاع وکلا و خانواده‌هايشان به دار آويخت. از ميان اعدام شدگان چهار نفر متهم به عضويت در گروه پژاک و يک نفر نيز به اتهام ارتباط با انفجار حسينيه شيراز اعدام شد.

ميرحسين موسوی از قوه قضاييه جمهوری اسلامی شديدا انتقاد کرده و اين دستگاه را متهم کرده است که اين پنج نفر را در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوری اعدام کرده است.

پيشتر نيز ميرحسين موسوی پس از اعدام دو نفر، در جريان رويدادهای پس از انتخابات، آن اعدام‌ها را دارای انگيزه سياسی و برای ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم دانسته بود.