دفتر اکبرهاشمی رفسنجانی از آنچه «سکوتِ مصلحت آميزِ» رهبرِی ناميد، انتقادکرد

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در واکنش به چاپ مطلبی در روزنامه وطن امروز، از روزنامه های حامی دولت نسبت به آنچه «هاشمی ستيزی» ناميده، به شدت انتقادکرد.

در بخشی از پاسخ دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با مقايسۀ دوران رهبری آيت‌الله خمينی و آيت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبران جمهوری اسلامی، تاکيد شده که طی ۲۱ سال گذشته «سکوت مصلحت‌آميزِ» رهبر باعث تداوم حملات عليه رئيس مجمع تشخيص مصلحت شده است.
دفتر آقای رفسنجانی در تشريح اين تفاوت ها، نوشته است؛ اگر آن روز، گروهی هاشمی‌ستيزی را نردبانی برای روحانی‌ستيزی و اسلام‌ستيزی خويش قرار می‌دادند، به گفته اين دفتر فوراً با نهيب امام خمينی مواجه می‌شدند، اما امروز سکوت مصلحت‌آميز رهبری، کار را به جايی رسانده که يک نامزد به خود اجازه می‌دهد جلوی ۵۰ ميليون بيننده تلويزيونی دروغ و تهمت بزند.

انتقاد دفتر آقای رفسنجانی به مناظره های انتخاباتی پارسال بين محمود احمدی نژاد وميرحسين موسوی است که در جريان آن ، رييس دولت، فرزندان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را به فساد اقتصادی متهم کرد، اما هيچگاه فرصتی برای دفاع در تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی به او داده نشد.