«میا فارو» در دادگاه جنایات جنگی شهادت داد

«میا فارو» ستاره نامدار سینمای هالیوود ، امروز، دوشنبه، در جلسه رسیدگی به اتهامات جنایات جنگی چارلز تیلور، رئیس پیشین جمهوری لیبریا، شهادت داد. این دادگاه ِ مستقر در لاهه، پایتخت سیاسی هلند، «میا فارو»، و «کَرول وایت» مدیر تبلیغاتی «نااومی کمپبل»، مانکن بریتانیایی را فرا خوانده است تا درباره الماس های تراش نخورده یی توضیح دهند که گفته می شود چارلز تیلور، در سال 1997، در ضیافت شامی با میزبانی «نلسون ماندلا»، رهبر پیشین آفریقای جنوبی، هدیه داده است.

«میا فارو»، امروز، در شهادتی متناقض با شهادت هفته گذشته «نااومی کمپبل» از قول او گفت که چارلز تیلور در سال ۱۹۹۷ یک قطعه الماس درشت برای او فرستاده است.

«نااومی کمپبل»، روز جمعه گذشته، در همین دادگاه، گفـت: در ضیافت نلسون ماندلا، در سال 1997مردان ناشناس چندین قطعه سنگ قیمتی کوچک برای او فرستادند، بدون آن که او از الماس بودن یا نام فرستندگان آنها با خبر باشد.

بگفته دادستان این دادگاه، چارلز تیلور در جنگهای داخلی ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱ شورشیان سییرا لئون را مسلح کرده و فرماندهی آنان را در دست داشته است. این شورشیان، در همین مدت، هزاران نفر را کشتند یا دچارنقص عضو کردند.

چارلز تیلور ۶۲ ساله هر گونه ارتباطش با تجارت الماس یا شورشیان سییرا لئون را انکار کرده است.