دیپلمات مستعفی ایران: اسعفاهای بیشتری در راه است

حسین علیزاده، دیپلمات مستعفی سفارت تهران در فنلاند، گفته های رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، درباره پایان خدمتش در هلسینکی را بی پایه دانسته است.

رامین مهمانپرست، روز شنبه آقای علیزاده را کارشناس اقتصادی سابق سفارت ایران در هلسینکی معرفی کرد و گفت که مدت ماموریت آقای علیزاده ۲۹ مردادماه گذشته به پایان رسید، اما به خواست خود او قرار شد که تا پایان امتحانات فرزندانش در فنلاند بماند.

حسین علیزاده، در گفت‌وگو با رادیو فردا، این گفته ها را یکسره بی پایه دانست، و دلیل استعفای خود را اعتراض به رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در خردادماه سال گذشته، بخصوص برخوردهای اخیر با چهره‌های اصلاح‌گرا و سران مخالفان دولت جمهوری اسلامی در ایران عنوان کرد.
حسین علیزاده تاکید کرده است که او آخرین نفری نخواهد بود که در اعتراض به سرکوبی های اخیر در ایران از کار کناره گیری می کند.

پیش از آقای علیزاده، و در اعتراض به همین سرکوبی ها، محمدرضا حیدری، یکی از کنسول های جمهوری اسلامی در نروژ از کار کناره گیری کرده بود. آقای حیدری از هنگامی که به جنبش مخالفان جمهوری اسلامی در تبعید پیوسته، از «اسلو» درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.