۱۱ نفر بر اثر انفجار بمبی در رژه نظامی نيروهای مسلح در مهاباد کشته شدند

۱۱ نفر بر اثر منفجر شدن بمب در مراسم رژه نظامی نيروهای مسلح و در کنار مردم تشويق کننده در مهاباد در شمال غرب کردستان کشته شده اند. ده ها نفر هم در اين حادثه زخمی شده اند.
عيسی قنبری، معاون امنيتی- انتظامی استاندار آذربايجان غربی به خبرگزاری ايسنا گفته که اين بمب درون يک ساک دستی بوده اما واحد مرکزی خبر به نقل از يکی از مقام های ارتش جمهوری اسلامی گزارش داد که اين بمب زمان دار بوده و در درختی که در ميان مردم قرار داشت، جاسازی شده بود. بمب در ساعت ده و بيست دقيقه منفجر شد.
وحيد جلال زاده، استاندار آذربايجان غربی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته که تقريبا همه مجروحان و کشته شدگان را زنان و کودکان تشکيل می دهند و دو نفر از همسران فرماندهان ارشد نظامی مهاباد جزو کشته شدگان هستند اما هيچکدام از نيروهای نظامی در اين حادثه آسيب نديده اند.
استاندار آذربايجان غربی ضد انقلاب را عوامل اصلی اين حادثه معرفی کرده. هنوز هيچ گروهی مسووليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است.
خبرگزاری مهر هم گزارش داده اين انفجار در مقابل جايگاه رژه و در ميان زنانی که به تماشای اين مراسم آمده بودند، رخ داده است.
خبرگزاری فارس، نزديک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از قول مدير کل سياسی و انتظامی آذربايجان غربی گفته که اين عمليات انتحاری بوده است.