خامنه یی به «فتوای نامشروعیت برنامه هسته یی» ایران تاخت

آیت الله علی خامنه یی، رهبر جمهوری اسلامی، از فتوایی که برنامه هسته یی ایران را «نامشروع» خوانده، پرده برداشته، و از آن بتندی انتقاد کرده است.
بگزارش «فارس»، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، آیت الله خامنه یی روز پنجشنبه، امروز، در جمع شماری از طلاب و روحانیون در قم، با اشاره تلویحی به آمریکا گفت: "برخی افراد، برای رعایت پسند و عرف ِ عمدتاً مادٌی دنیا، و حتی برای خوشامد «استکبار» فتوا صادر می کنند." رهبر جمهوری اسلامی،سپس افزود: "کسی فتوا داده است که تلاش صلح آمیز هسته یی ایران به خاطر این که مورد سوء ظن قدرت های بزرگ است، مشروع نیست. اما ما می گوییم استکبار غلط کرده است که به ملت ایران سوء ظن دارد."

آیت الله خامنه یی از صادر کننده چنین فتوایی نام نبرد.

شورای امنیت سازمان ملل تا کنون چندین قطعنامه در محکومیت ادامه فعالیت های حساس هسته یی در ایران صادر کرده، و جمهوری اسلامی را بدلیل سرپیچیش از خواست جامعه جهانی، و ادامه فعالیت های حساس هسته یی در ایران، زیر بار تحریم و مجازات برده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها از سران تهران بدلیل آن چه عدم شفافیت در برنامه هسته یی ایران خوانده، انتقاد کرده و از جمهوری اسلامی خواسته است که برای رفع سوء ظن جهانی به فعالیت های حساس هسته یی در ایران، با بازرسان این نهاد بین المللی همکاری کند.