بسته کمکهای نظامی آمریکا به پاکستان اعلام شد

هیلاری کلینتن، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه، امروز، اعلام کرد که واشینگتن دو میلیارد دلار کمک های نظامی جدید به پاکستان عرضه خواهد کرد.

خانم کلینتن، با اعلام این خبر در گفت و گوهایش با «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان، تلاش های آن کشور در پیکار با ستیزه جویان مسلح را ستود و گفت:

"پای عملیات ضد تروریستی با تندروهای تهدید کننده ی هم ما و هم پاکستان که در میان می آید، ما هیچ متحدی قدرتمندتر از پاکستان نداریم. ما خدمت و فداکاری زنان و مردان، بخصوص سربازان ارتش پاکستان را در راه تجدید برقراری نظم، و تعقیب کسانی که دقیقاً نهادهای کشور پاکستان را تهدید می کنند، برسمیت می شناسیم و از ان قدردانی می کنیم."

خانم کلینتن و پرزیدنت اوباما از کنگره آمریکا خواهند خواست که «به عنوان بخشی از تعهد پا برجای آمریکا به یاری دادن به پاکستان در برنامه های دفاعی آن کشور»، این کمک دو میلیارد دلاری را برای حد فاصل زمانی سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ تایید و تصویب کند.

این بسته کمکی افزوده بر هفت میلیارد و پانصد میلیون دلار یاری های غیر نظامی واشینگتن، در عرض پنج سال آینده به اسلام آباد است.

پاکستان از سال گذشته تا کنون دست به تهاجم بر ضد تندروهای آن کشور زده است.

با این حال، بر پایه گزارش ماه جاری کاخ سفید به کنگره، پاکستان متهم شده که بر ضد گروه های وابسته به طالبان که برای عملیاتشان در افغانستان از پایگاه هایی در پاکستان بهره می گیرند، به اندازه کافی نکوشیده است.