استاندار اصفهان از علیرضا افتخاری قدردانی کرد

بر پایه گزارش های رسیده، عليرضا ذاكر اصفهانی، استاندار اصفهان از عليرضا افتخاری، آوازخوان همشهریش، در سيزدهمين جشنواره موسوم به «شهيد رجايی» در آن استان قدردانی کرده و او را "يگانه استاد و هنرمند پرآوازه موسيقی" آن استان خوانده است.

بگزارش «ايرنا»، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، عليرضا افتخاری نيز دراين مراسم گفته است:‌ "مدتی بود كه تحت فشار قرار داشتم و نزديك بود افسرده شوم اما با توكل به خدا، مشكلم رفع شد. ."

علیرضا افتخاری که در گیر و دار اعتراضات گستره به تجدید انتخاب محمود احمدی نژاد خبرساز شد، درباره «دلیل افسردگی»، علت «زیر فشار بودن» وچند و چون «مشکل» خود توضیحی نداده است.

تحلیلگران در ایران می گویند: از چندی پیش که محمدرضا شجریان آوازخوان بلندآوازه ایرانی، و صاحب یکی از پنجاه «آوای برتر جهان» به صف مخالفان محمود احمدی نژاد پیوست، جناح اصولگرای حاکم بر ایران کوشیده است تا علیرضا افتخاری را جایگزین او کند.

علیرضا افتخاری، بخصوص با بازخوانی ترانه هایی از بانوان خواننده در دوران پیش از انقلاب، از جمله بازخوانی تصنیف هایی از روانشاد بانو دلکش، جای ویژه یی در عرصه آواز و ترانه های ایرانی یافته است