کانون نويسندگان ايران در بيانيه ای به مناسبت روز سيزدهم آذر، روز مبارزه با سانسور، خواستار برقراری آزادی بيان و انديشه در ايران شد.
دراين بيانيه آمده است: تلاش دستگاه سانسور در عرصه های مختلف هنری، شکست خورده و افزوده شده است: مردم به اشکال رسمیِ هنر و ادبيات بی اعتنايی نشان می دهند و تمايل شديد جامعه به بيان آزادانه خود و رشد فناوری سبب شده است که دستگاه سانسور به نتايج مطلوبش نرسد.
کانون نويسندگان ايران خواستار آزادی همه کسانی شده است که به سبب مقابله با سانسور و بيان آزادانه هنر شان بازداشت و زندانی شدهاند.