اعلام حکومت نظامی در «قاهره» و دو شهر دیگر مصر

تلویزیون دولتی مصر اعلام کرد که در قاهره و دو شهر دیگر آن کشور از ساعت شش بعد از ظهر تا هفت صبح، ممنوعیت رفت و آمد برقرار شده است.

تازه ترین اخبار از تظاهرات «روز خشم»، در مصر، از افزایش واکنش های خشونت بار پلیس آن کشور به اعتراضات مردم حکایت دارد. شاهدان به خبرگزاری رویترز گفته اند که جسد غرق در خون یک نفر از ان معترضان را دیده اند.

تلویزیون الجزیره نیز خبر کشته شدن دست کم یک نفر را تایید کرده است. پلیس برای جلوگیری از پیشروی تظاهرکنندگان به طرف میدان مرکزی قاهره، پل اصلی این شهر را مسدود کرده است.

همزمان، از حضور نیروهای ارتش در خیابان های قاهره نیز گزارش هایی رسیده است. سی ان ان و الجزیره با تایید این خبر گزارش می دهد که نیروهای پلیس در چند شهر مصر جای خود را به نیروهای ارتش داده اند.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتد پرس از بازداشت خانگی محمد البرادعی مخالف سرشناس دولت این کشور خبر داده است. بر پایه گزارش این خبرگزاری، ماموران امنیتی بعداز ظهر جمعه مانع از خروج اقای البرادعی از خانه اش شده اند.

آقای البرادعی که روز پنج شنبه، پس از یک ماه دوری، به منظور حضور در تظاهرات مخالفان به کشورش بازگشته است، ظهر روز جمعه در تظاهرات در قاهره دیده شده بود.