اوباما به قذافی در مورد اجرای کامل قطعنامه سازمان ملل هشدار داد

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به معمر قذافی رهبر لیبی هشدار داد که در صورتی که مفاد قطعنامه شورای امنیت ِ سازمان ملل در مورد پشتیبانی از برقراری منطقه پرواز ممنوع، بر فراز لیبی را بطور کامل رعایت نکند، با احتمال دخالت نظامی روبرو خواهد شد.

اوباما گفت، قذافی باید آتش بسی را که روزِ جمعه، و در پی تصویب قطعنامه از سوی شورای امنیت، اعلام کرده بطور کامل به اجرا گذارد، در غیر این صورت قطعنامه شورای امنیت به زورِ نظامی به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اجازه بدهید روشن و واضح بگویم. موارد عنوان شده در قطعنامه شورای امنیت مذاکره پذیر نیست. اگر قذافی بطور کامل قطعنامه را اجرا نکند، جامعه بین المللی، پیامدهای آن را به او تحمیل خواهد کرد، و قطعنامه از راه نظامی اجرا خواهد شد.

روز جمعه موسی کوسه، وزیر امور خارجه لیبی اعلام کرد که کشورش قطعنامه شورای امنیت را پذیرفته و مفاد آن را عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر قرار است رهبران کشور های عرب و افریقایی روز شنبه، در پاریس رویدادهای جاری در لیبی و راه های حمایت از غیر نظامیان را در خشونت‌های لیبی، با بان گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، مورد رایزنی قرار دهند.

در همین حال روز جمعه منابع بهداری، در شهر مصراته در غرب لیبی اعلام کردند که در جریان بمباران‌های نیروهای هوادار قذافی، دست کم ۲۵ نفر ، از آن میان تعداد زیادی کودک و خرد سال، کشته شده‌اند.