وزارت اطلاعات، بازداشت افرادی به اتهام همکاری با بی بی سی فارسی را تاييد کرد



وزارت اطلاعات ايران با انتشار اطلاعيه ای تاييد کرد چند نفر به اتهام همکاری با بی بی سی فارسی بازداشت شده اند.

در اطلاعيه روابط عمومی وزارت اطلاعات، نام و شمار بازداشت شدگان اعلام نشده است اما در اين اطلاعيه، اتهام اصلی بازداشت شدگان « تامين نيازمندی های اطلاعاتی سرويس جاسوسی» بريتانيا ذکر شده است.

از چهار روز پيش باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسيمای جمهوری اسلامی، گزارش داده بود دست کم شش مستندساز، به اتهام « تهيه فيلم، گزارش و خبر» برای شبکه فارسی بی بی سی بازداشت شده اند.

وزارت اطلاعات ايران در اطلاعيه خود افزوده است که علاوه بر بازداشت شدگان، شمار ديگری از به گفته اين وزارت «مواجب ‌بگيران بی بی سی» تحت تعقيب هستند.

به گفته وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، اعضای اين « شبکه مخفی»، از طريق « فعاليت‌های زيرزمينی و غيرقانونی در قبال دريافت وجوه کلان از مجاری پنهان»، « ماموريت‌های ضدملی» را دنبال می کردند که وزارت اطلاعات مدعی شده است از طرف « ستاد ارتباطات پوششی و مرکز عمليات روانی سرويس اطلاعاتی انگلستان موسوم به بی‌‌‌بی‌سی» به آنها محول می شده است.

اين در حالی است که صادق صبا، مدير بی بی سی فارسی در گفت و گو با راديو فردا، تاکيد کرده است: بی بی سی فارسی هيچ همکار و خبرنگاری در ايران ندارد و به هيچ مستندساز و برنامه سازی در داخل ايران سفارش ساخت مستند و برنامه ای را پيشنهاد نکرده است.