اصناف سینمایی آمریکا، درحمایت از سینماگران زندانی ایرانی بیانیه های جداگانه منتشر کردند

اصناف و نهادهای سینمایی در آمریکا با صدور بیانیه هایی، با سینماگران زندانی و بازداشت شده در ایران، اعلام همبستگی کرده و خواستار آزادی همکاران در بند خود شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،هیات دبیران اصنافی چون کارگردانان ، انجمن بازیگران ،تدوین گران ،جامعه آمریکایی فیلم برداران،انجمن تولید کنندگان آمریکا،هیات مدیره موشن پیکچرز،و انجمن بین المللی فیلم مستند با انتشار بیانیه های جداگانه ای خواستار آزادی فوری سینماگران در ایران شدند.

صنف کارگردانان آمریکا، احکام زندان و شلاق سینماگران ایرانی را ظالمانه و بی اساس خواند .

تولید کنندگان فیلم آمریکا نیزدر بیانیه خود، احکام زندان ، بازداشت و شلاق سینماگران ایرانی را برای افکار عمومی جهان غیر قابل قبول توصیف کردند.
اصناف سینمایی آمریکا در بیانیه هایشان نوشته اند سینماگران تحت فشارایران از احترام و حمایت و همدردی همکارانشان در آمریکا برخوردارند.

در حال حاضر از شش مستند ساز بازداشت شده در شهریور ماه ،چهار تن همچنان در بازداشت به سر می برند.رامین پرچمی بازیگر سینما و تلویزیون دوران محکومیت خود را سپری می کند. مرضیه وفا مهر همسر ناصر تقوایی زندانی و با حکم نود ضربه شلاق روبروست. برای جعفر پناهی نیز حکم شش سال زندان و بیست سال ممنوعیت کاری صادر شده است.