ابراهیم یزدی از رهبر حزب النهضه تونس خواست از تجربیات ایران درس بگیرد

ابراهیم یزدی، فعال سیاسی و دبیرکل نهضت آزادی، در نامه‌ای به راشد الغنوشی، رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس، از او خواسته است از تجربه‌های ایران و الجزایر درس بگیرد.

به گزارش وبسایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان ایران، ابراهیم یزدی در این نامه به راشد الغنوشی یادآور شده است: ملت‌های مسلمان مبارزه می‌کنند و دیکتاتورها را سرنگون می‌سازند اما استبداد را به عنوان یک شیوه زندگی از بین نمی‌برند.

آقای یزدی، که نامه‌اش را با عنوان « وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران» امضا کرده، نوشته است: «من از خداوند باری تعالی می خواهم که شما را از ارتکاب اشتباهاتی که ما در ایران دچار آن شدیم، یا آنچه در الجزیره یا در موارد مشابه رخ داده است حفظ نماید».
ابراهیم یزدی از «تکثر»، «مدارا» و «همگرایی میان کنشگران سیاسی» به عنوان سه مقوله اساسی و ضروری برای برخورداری از آزادی و دموکراسی نام برده است.

حزب النهضه تونس که از آن به عنوان حزب اسلامی میانه‌رو یاد می‌شود به تازگی در نخستین انتخابات آزاد پس از سرنگونی زین العابدین بن علی رئیس جمهوری سابق این کشور، با به دست آوردن ۹۰ کرسی از ۲۱۷ کرسی مجلس مؤسسان به پیروزی دست یافت.