«آشفتگی اقتصاد ایران بر اثر تحریم‌های بین المللی»

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا ازعملکرد دولت خود در مورد اعمال تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران قویا دفاع کرد.
آقای اوباما روز پنجشنبه در یک مرکز جامعه یهودیان امریکا در نیویورک گفت: تحریم‌های بین‌المللی تحت رهبری امریکا ، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را دچار آشفتگی کرده است .
رئیس جمهوری آمریکا اظهارداشت که جهان را علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده تا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه آن کشور تصویب کنند، تا ابهامی نباشد که ما سلاح هسته‌ای را در دستان حکومت جمهوری اسلامی تحمل نخواهیم کرد.
باراک اوباما همچنین با اشاره به جلب همکاری چین و روسیه برای اعمال تحریم علیه ایران گفت چنین چیزی پیش از این سابقه نداشته است.
آقای اوباما همچنین با اشاره به تحریم بانک مرکزی ایران توسط اتحادیه اروپا گفت: تحریم‌ها موثر بوده‌اند و حتی خود ایرانیان نیز اذعان داشته‌اند که اقتصاد آنها دچار آشفتگی شده است .
برخی نامزدهای حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا،‌ در هفته‌های اخیر از عملکرد دولت اوباما در قبال ایران انتقاد کرده و گفته‌اند اگر به کاخ سفید راه یابند فشارهای بیشتری بر ایران وارد خواهند کرد .