اسرائیل: آمریکا باید موضع سرسختانه‌تری در برابر ایران نشان دهد

مشاور نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید رئیس جمهوری آمریکا هرگز تهدیدی جدی به حمله نظامی، آن‌گونه که بتواند ایران را از دست‌یابی به سلاح اتمی منصرف کند، مطرح نکرده است.

به‌گزارش رویترز، تساهی هنگبی، نماینده پیشین و پرنفوذ پارلمان اسرائیل که حدود دو ماه پیش، از حزب اپوزیسیون کادیما کناره گرفت تا به‌عضویت حزب نخست‌وزیر اسرائیل، یعنی لیکود در آید، روز شنبه، سخنان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره برنامه اتمی ایران را مبهم و بدون نظم منطقی خواند و افزود که احتمالا به‌همین دلیل است که رهبران ایران این سخنان را جدی نمی‌گیرند.

تساهی هانگبی، از افراد مورد اعتماد نخست‌وزیر اسرائیل شمرده می‌شود و پیش از این، پست‌هایی همچون ریاست دستگاه نظارتی نخست‌وزیر بر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، سرپرستی آژانس انرژی اتمی اسرادیل و چندین دوره ریاست کمیته دفاعی و امور خارجه پارلمان اسرائیل را برعهده داشته است.

اندکی پیش‌تر، نخست‌وزیر اسرائیل نیز اعلام کرد که ماه آینده و در سفر به آمریکا، مواضع خود را درباره ایران، به‌وضوح اعلام خواهد کرد و با رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز، گفته‌های تساهی هانگبی، سیاستمدار پرنفوذ و نزدیک به بنیامین نتانیاهو، را به نشانه‌ای دیگر از ناشکیبایی مقام‌های اسرائیلی در برابر مواضع رئیس جمهوری آمریکا تعبیر کرده است که می‌گوید برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران هنوز باید به راه‌حل‌های سیاسی، فرصت بیش‌تری داد.