سه سناتور آمریکایی خواهان تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی شدند

سه سناتور آمریکایی خواهان تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.
سناتور‌ها، جان مک کین، جمهوری خواه، جو لیبرمن، دمکرات، و لیندسی گراهام جمهوری خواه، روز جمعه در جریان نشست سیاسی اقتصادی «انجمن ِ اَمبروسِتی» Ambrosetti Forum در ایتالیا، در مورد ایران بر این باور مشترک خود تاکید کردند که تحریم‌های اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند در تجدید نظر ایران در اهداف هسته‌ای‌اش کار ساز باشد.
جان مک کین در مقایسه تاریخی مورد ایران با حکومت آپارتاید در آفریقای جنوبی گفت تحریم‌های اقتصادی در برنامه هسته‌ای ایران تاثیر نداشته چرا که در ایران این موضوع پشتوانه مردمی دارد.
جولیبرمن گفت «ما خواهان تحریم‌های اقتصادی شدید‌تر شدیم و این تحریم‌ها براستی بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است اما این تحریم‌ها حتی ذره‌ای هم بر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران تاثیر نداشته است»
لیبرمن افزود «تمرد ایران، جهان را در مقابل دو گزینه قرار می‌دهد، یا اینکه ایران هسته‌ای را بپذیریم و یا اینکه به اقدام نظامی بپردازیم که در این صورت اینکه چنین تصمیمی در ماه‌های پیش رو اتخاذ شود مسئله‌ای سرنوشت ساز است».
سناتور گراهام تاکیید کرد که تهدید جدی به انجام حمله‌ای نظامی به ایران باید از سوی آمریکا باشد تا مقام‌های ایرانی جدأ به عواقب اهداف خود فکرکنند.
سه سناتور آمریکایی همچنین در مورد بحران سوریه از واشینگتن خواستند که هرچه زودترنیروهای اپوزیسیون بشار اسد را با کمک‌های نظامی تقویت کند. و بر برقراری یک «منطقه امن» در سوریه تاکید کردند.