فرمانده ناوگان شماره ۵ آمریکا می‌گوید رزمایش خلیج فارس برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است

معاون دریاسالار جان می‌لر John Miller فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا روز پنجشنبه در ارتباط با رزمایش دریایی بین المللی که هم اکنون با شرکت نزدیک به ۳۰ کشور جهان در خلیج فارس جریان دارد گفت، این رزمایش بین المللی راهی است برای تضمین ثبات و امنیت در خلیج فارس و سایر آب‌راه‌های دریایی در منطقه.
این فرمانده نیروی دریایی آمریکا افزود که مانور مذکور همچنین حاوی پیامی است برای جمهوری اسلامی ایران که کشور‌های جهان در سطح گسترده‌ای نسبت به امنیت این آبراه احساس مسئولیت مشترک می‌کنند.
فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت وجود مین‌های دریایی در تنگه هرمز و خلیج فارس خطری بالقوه است از این رو این مانور همچنین در راستای ارتقاء مین یابی و پاکسازی مین صورت می‌گیرد.
مانور دریایی بین المللی آمریکا و متحدانش که از یکشنبه گذشته آغاز شده و قرار است تا ۶ روز دیگر ادامه یابد در شرایطی برگزار می‌شود که تنش‌های منطقه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران تشدید شده است.
تهران تهدید کرده در صورتی که هدف حمله نظامی واقع شود، تنگه هرمز که ۴۰ درصد از صادرات نفتی جهان از آن عبور می‌کند را مسدود کرده و پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف خواهد گرفت.