اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفنديار رحيم مشايی نامزد انتخابات رياست جمهوری شدند

اکبر هاشمی رفسنجانی، ‌رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ‌و اسفنديار رحيم مشايی،‌ مشاور رئيس جمهوری اسلامی ايران،‌ درآخرين دقايق مهلت ثبت نام برای نامزدی انتخابات رياست جمهوری،‌ در وزارت کشور حاضر شدند و ثبت نام کردند.
پيشتر به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از علی مطهری، نماينده مجلس، آقای هاشمی رفسنجانی گفته بود در صورتی که مطمئن شود رهبر جمهوری اسلامی با نامزدی او مخالفتی ندارد،‌ قطعا امروز – شنبه – ثبت نام خواهد کرد.
فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی در فيس‌بوک خود اعلام کرد که پدرش برای شرکت در انتخابات رياست‌جمهوری پيش‌قدم شده است.
در روزهای اخير،‌ همزمان با احتمال نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات رياست جمهوری، ‌برخی از شخصيت ها و تشکل های هوادار رهبر جمهوری اسلامی از سياست ها و ديدگاه های رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام انتقاد کرده اند.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، اسفنديار رحيم مشايی هم همراه با محمود احمدی نژاد برای ثبت نام در انتخابات راهی ستاد انتخابات کشور شد. خبرگزاری فارس گزارش داده که احمدی‌نژاد برای بازديد از ثبت‌نام کانديداها به ستاد انتخابات رفته است.
ثبت نام مشاور رئيس جمهور در شرايطی صورت گرفت که برخی از هواداران رهبر جمهوری اسلامی از رد صلاحيت شدن او در صورت نامزدی اش خبر داده اند.