تازه ترین گزارش آژنس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران منتشر شد

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارشش درباره پرونده هسته ای ایران گفته است که جمهوری اسلامی به نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات هسته ایش ادامه داده است.
این گزارش که عصر چهارشنبه انتشار یافت، می گوید ایران از ماه فوریه، بهمن ماه، ۸۸۶ سانتریفیوژ نسل یکِ دیگر در نظنز نصب کرده که شمار آنها را به ۱۳ هزار ۵۵۵ می رساند. همچنین در همین مدت ۵۰۹ سانتریفیوژ پیشرفته نصب شده که تعداد آنها اکنون به ۶۸۹ رسیده است.
این گزارش می افزاید برغم افزایش سانتریفیوژها در نطنز، هیچ دستگاه جدیدی در تاسیسات فوردو قم راه اندازی نشده است. همچنین میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد ایران افزایش چندانی نشان نمی دهد. این میزان در بهمن ماه گذشته ۱۸۲ کیلوگرم بود.
گزارش آژانس به ادامه ساخت یک راکتور جدید در کارخانه آب سنگین اراک اشاره می کند و می گوید که ایران حاضر به دادن اطلاعات بیشتری در اینباره نشده است که تاثیر مخربی بر توانایی آژانس برای بازرسی های دقیق ازاین سایت دارد.
آزانس بین المللی انژی اتمی همچنین گفته است که ۱۰ دور مذاکرات با ایران از اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی برای آغاز تحقیقات در زمینه سوال های موجود درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران به نتیجه ای نرسیده است.