۱۳ نماينده مخالف و موافق در مجلس درمورد دولت پيشنهادی حسن روحانی اظهار نظر کردند

در نخستين روز از بررسی صلاحيت برنامه و وزرای پيشنهادی حسن روحانی در مجلس در روز دوشنبه ۱۳ نماينده مخالف و موافق سخنرانی کردند.
قرار است مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به بررسی صلاحيت وزرای پيشنهادی رئيس جمهور بپردازد.
به گزارش خبرگزاری ها،مهرداد بذرباش،‌نماينده مخالف،برخی از وزرای پيشنهادی را «چهره های فتنه ۸۸»‌ناميد و گفت که حضور آنان در دولت مورد پرسش مردم است.رهبر جمهوری اسلامی و هواداران او معترضان به نتايج انتخابات سال ۸۸ را جريان فتنه ناميده اند.
عطاالله حکيمی، از نمايندگان مخالف،‌نيز اشاره کرد که اکثر وزرای پيشنهادی در غرب تحصيل کرده اند و رئيس جمهور را متهم کرد که به گفته او،‌ فضا را برای اصحاب فتنه باز کرده است.
علی محمد بزرگواری،‌ديگر نماينده مخالف، گفت: هر وزيری که رای آورد و به منطقه محروم من نگاه ويژه نداشت با چماق لری با او برخورد خواهم کرد.
اين نماينده حسن روحانی را متهم کرد که برخی افراد دولت خود را از صندوق عتيقه آقايان هاشمی رفسنجانی و خاتمی درآورده است.
در مقابل،علی مطهری،‌نماينده موافق دولت، گفت: نبايد به گونه‌ای سخن گفت که اين برداشت صورت گيرد که در ايران حق اعتراض وجود ندارد و اختناق در کشور حاکم است.
همچنين محمدرضا تابش،‌از نمايندگان اصلاح طلب مجلس،‌ترکيب دولت پيشنهادی را ترکيبی اعتدالی، توانمند و متوجه به جهات مختلف سياسی توصيف کرد و گفت:اين دولت برای خارج کردن کشور از مشکلات آمده است.