هشدار ۲۶ زندانی سیاسی نسبت به وضعیت زندانیان بیمار و تاخیر در روند درمان آنها

۲۶ زندانی سیاسی - عقیدتی در بند ۳۵۰ زندان اوین با نوشتن نامه ای به آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، نسبت به وضعیت جسمی زندانیان بیمار و تاخیر و تعلل در رسیدگی به درمان این زندانیان هشدار دادند.

در متن این نامه که روز شنبه در وب سایت کلمه، منتشر شد، تاکید شده است که تعلل و تاخیر در روند درمان زندانیان بیمار، ضمن وخیم‌تر کردن وضعیت جسمی آنها، باعث جفای مضاعف در حق خانواده‌های آنها می‌شود.

در نامه این زندانیان سیاسی، به دخالت‌های به نوشته آنها «غیرقانونیِ» قاضی ابوالقاسم صلواتی اشاره شده که به گفته آنها، مانع از اعزام زندانیان بیمار به بیمارستان شده است.

قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران است، که در سال‌های اخیر بسیاری از متهمان سیاسی و عقیدتی را محاکمه کرده است.

در بخش دیگری از نامه ۲۶ زندانی سیاسی - عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین، به نام زندانیان بیمار از جمله، علیرضا بهشتی شیرازی، حسین رونقی ملکی، کسری نوری و ابراهیم بهرامی اشاره شده است.

نامه به رئیس قوه قضاییه را زندانیانی از جمله محسن میردامادی، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژا، علیرضا رجایی، محمد امین هادوی و محدصدیق کبودوند امضا کرده‌اند.