پیش‌نویس قطعنامه «راهبرد اتحادیه اروپا» در مورد ایران به تصویب رسید

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا،‌روز دوشنبه، پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره «راهبرد اتحادیه اروپا» در برابر ایران به تصویب رساند.
در این پیش‌نویس هفت صفحه‌ای، به مواردی از جمله «نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران»،«رعایت نشدن استانداردهای دموکراتیک مد نظر اتحادیه اروپا در انتخابات ریاست جمهوری ایران» و نیز «استفاده از تمامی ابزارها برای قدرتمند کردن جامعه مدنی» تاکید شده است.
این قطعنامه از اتحادیه اروپا می‌خواهد که تا پایان سال ۲۰۱۴، دفتر نمایندگی این اتحادیه را در تهران افتتاح کند و نیز از نامه روزنامه نگاران به رئیس جمهور ایران برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران حمایت کرده است.
این پیش نویس که در ۱۸ بند تنظیم شده از ایران می‌خواهد تا مجازات مرگ را در کشور تعلیق کند و نیز از نفوذ خود در سوریه برای توقف جنگ داخلی استفاده کند.
در پیش‌نویس این قطعنامه از «ناوی پیلای» رئیس هیئت عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده تا دعوت مقامات ایرانی را بپذیرد و به ایران برود. این قطعنامه از هیات‌های اتحادیه اروپا که به ایران سفر می کنند، خواسته تا با اپوزیسیون سیاسی، فعالان جامعه مدنی و زندانیان سیاسی دیدار کنند.