تنها نیروگاه برق غزه در حملات اسرائیل به آتش کشیده شد

تنها نیروگاه برق غزه ، در نخستین ساعات روز سه شنبه (امروز) هدف تیراندازی تانک های اسرائیلی قرار گرفت و مخزن سوخت آن به آتش کشیده شد. به گزارش خبرگزاری آلمان، این آتشسوزی تا بعدازظهر امروز مهار نشده است و « فتحی شیخ خلیل» وزیر انرژی دولت حماس با « فاجعه بار» خواندن این واقعه خواستار مداخله بین المللی شد.

ارتش اسرائیل، در یکی از شدید ترین بمباران های این جنگ، که چهارمین هفته خود را آغاز می کند، در طی شب گذشته و امروز، از زمین، دریا و هوا حدود ۱۵۰ نقطه را هدف قرار داد. خبرگزاری آلمان به نقل از منابع پزشکی فلسطینی از کشته شدن دستکم ۴۳ نفر در این حملات خبر داد اما « اشرف خِدرا» یکی از مقامات پزشکی حماس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت از نیمه‌شبِ دوشنبه تابحال دستکم صد نفر در این حملات کشته شده اند.

از سوی دیگر، اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که افراد حماس از طریق یک تونل وارد خاک اسرائیل شده و ۵سرباز اسرائیلی را کشته اند. به گفته اسراییل در این حمله یکی از افراد حماس هم کشته شد.

از آغاز حملات اسرائیل به غزه تا بحال بیش از ۱۱۰۰ فلسطینی و ۵۳سرباز اسرائیلی کشته شده اند. سه غیرنظامی نیز براثر حملات موشکی حماس، در اسرائیل جان خود را از دست داده اند.