علی مطهری باردیگر خواستار آزادی موسوی و کروبی و محاکمه علنی آنها شد

علی مطهری، نماینده مجلس بار دیگر حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ را مغایر با قانون دانست.

به گزارش وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، علی مطهری در یک نشست دانشجویی گفته که اگر اتفاقی برای یکی از این افراد رخ دهد و یکی از آنها از دنیا برود، به گفته او «غده چرکینی در نظام اسلام» پایه‌گذاری می‌شود.

آقای مطهری گفته که مصلحت اقتضا می‌کند میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از حصر آزاد شوند و پیشنهاد داده که این سه‌نفر، محمود احمدی‌نژاد و دیگر عوامل به‌گفته او «فتنه» که سهوا یا عمدا در آن نقش داشتند، در یک دادگاه علنی محاکمه شوند.

آیت‌الله خامنه‌ای و طرفداران حکومت جمهوری اسلامی اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ را «فتنه» و معترضان را «فتنه‌گران» می‌خوانند.

علی مطهری، در تیرماه به وبسایت خبرآنلاین گفته بود در دیداری که با آیت‌الله خامنه‌ای داشته، رهبر جمهوری اسلامی به او گفته که جرم مهدی کروبی و میرحسین موسوی بسیار بزرگ است و درصورت محاکمه این دو، حکم سنگینی در انتظارشان خواهد بود. میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن سال ۸۹ در حصر خانگی هستند.